Velkommen til dugnad og strandryddedag på Lille Herbern førstkommende helg 20 og 21 april.

Postet av Jan Petter Gamborg-Nielsen den 16. Apr 2024

Da står vårens vakreste eventyr for døren, nemlig dugnaden på Lille Herbern.

Årets dugnad går av stabel førstkommende helg 20-21 april, og vi holder på begge dager fra kl. 10:00 til 16:30

Som vanlig blir det en liten lunsjpølse midt på dagen, og middag til alle dugnadsdeltakere etter hver dag på restauranten.

Det er også i år mange gjøremål som skal utføres, alt fra raking på stranden, søplerydding, rigging, vask og polering av foreningens båter til til reparasjoner og maling av foreningens bygninger og oljing av brygger på øya.

Dette er en av årets store høydepunkt, og fantastisk vakkert å se øya skinne igjen når dugnadshelgen er over.

Flytting av joller på land:
Alle som har hatt joller på land i hagen gjennom vinteren må innen lørdag morgen kl. 09:00 ha flyttet disse ut på grusplassen slik at vi kan få raket og ryddet i hagen.

Strandrydding:

Vi har også i år rydding av strendene/vannkanten rundt hele øya, og har registrert dette som et arrangement sammen med NSF hos Ryddenorge.no, så meld dere gjerne på denne ryddeaksjonen også her

Vi gleder oss til å se dere alle sammen :)